breastpump...


Breastpump sgt penting bg melancarkan misi penyusuan saya. So, bile membeli biarla berbaloi penggunaannya..biar melabur lebih skit pn tak pe, asalkn puas hati. hihii..saya ingt lg masa berpantang anak 1st, saya minta en.suami belikn pump..yg biasa2 je..huhuhu..sakit tgn menekan,  suami tlg pun smpai naik muscles yg tak berapa ada tue..berpeluh...nak dpt 0.5oz pn payah..then, saya end up dgn perah tangan.alhamdulillah rupanya lebih mudah n hasilnya blh sampai penuh botol. 5 bulan saya perah guna tgn sampaila ada rezeki utk beli pump (spectra 3)..rupanye, perah tgn tu org panggil teknik 'marmet'..saya baru tau sekarang ni. Maka, berguna juga saya tahu teknik tu esp bile pump bermasalah..emergency, pakai saje tgn.
Sbelum melahirkan Amani, saya dah stand by breastpump Ameda..knp saya guna Ameda? Sebab bg saya, pump ni lebih mudah digunakan, jimat masa n ringan..so, tak la berat sgt saya nk memikul ke ofis.
p/s: sesiapa berminat nk membeli @ survey brg2 breasfeeding sudi2 la singgah sini

0 comments:

Post a Comment

Copyright 2009 Bonding is as Natural as the Air We Breath..... All rights reserved.
Sponsored by: Website Templates | Premium Wordpress Themes | consumer products. Distributed by: blogger template.
Bloggerized by Miss Dothy