sebab ape..


Hari ni tiba2 je dtg idea saya nak buka blog baru special tentang perjalanan saya breastfeeding anak ke-2 (Nur Dayana Amani namenye).bukannye ape, boleh kata setiap hari dlm tempoh berpantang ni saya asyik jengah blog ibu2 yg bf. tengok pengalaman masing2..kdg2 buat saya terharu..very struggle. Pengalaman bf anak pertama (Nur Damia Auni) tidaklah sehebat mana, tapi syukur alhamdulillah berkat rezeki Allah S.W.T saya dapat menyusukannya sampai usianya setahun setengah.

Dulu..susu selalu under supply. pam hari ni, esok mia minum. ingat lg mak saya asyik usya peti ais. intai ada brp botol susu..pernah jgk susu utk mia smpai kena catu tkt tak cukup smpai saya balik.huhuhu..kesian..

Dulu..saya daif psl susu ibu ni, kononnye azam utk full bf. tapi tak cukup info. main hentam jer. smpai bbsiter mia rendam ebm dlm air panas (periuk ats api) pun saya tak kisah..saya ingat boleh la..asalkn susu tu cpt suam. huhuhu..mane taknye saya bekalkan ebm yg beku2 kt akak tu.

Dulu..saya pernah give up nak bg susu formula pada mia..tapi, smpai mcm2 brand saya cuba bg pd mia, dia tetap refused. even the most expensive brand..kalau dia mau, huhuhu..mau parak kami!!pengsan nak membeli!! then, puas mak saya cuba main tipu2 masa dia tido sumbat susu formula, mia tetap kenal..hahaha!!opah nak tipu mia yer?..kalau sya bagi, lagila dia ngamok!! naik risau jgk, mia slalu under weight..btoi2 kt border line tu..

Hmm..banyak lg kisah saya susukan mia dulu..kalau mia dah besar, dia baca blog ni mesti dia kata kejamnyer ibu..huhuu..

So, tujuan utama blog ni adalah sbg penyuntik smgt sya utk full bf amani n get as much as the info about BREASTFEEDING..

p/s: mia, walau ibu tak dpt nak susukan mia smpai 2 tahun, ibu ttp berbangga sbb dpt tunaikan hak mia itu. jadi anak yg baik yer..sayang adik selalu!!! now, turn adik plak..kakak dh besar :)

0 comments:

Post a Comment

Copyright 2009 Bonding is as Natural as the Air We Breath..... All rights reserved.
Sponsored by: Website Templates | Premium Wordpress Themes | consumer products. Distributed by: blogger template.
Bloggerized by Miss Dothy